Optymalizacja kodu strony WWW

optymalizacja kodu

optymalizacja koduOstatnim razem pisałem o sposobach pozycjonowania stron WWW, chciałbym nieco cofnąć się w działaniach dotyczących SEO i powiedzieć nieco o tym co możemy zrobić bezpośrednio w naszej witrynie, aby wyniki wyszukiwania były wyższe.

Mowa o niczym innym jak o optymalizacji kodu. Postaram się wyjaśnić najważniejsze sprawy z tym związane.

Powiem o tym, jak wypełnić meta tagi, opis czy tytuł naszej strony. Pokaże kilka opcjonalnych choć niekoniecznych linijek. Oprócz tego omówię po krótce sposoby wyróżniania tekstu w treści, jak tworzyć mapy witryn.

Zacznijmy więc od sekcji head. Należy to skupić się najbardziej na tytule strony [jest on wyświetlany na pasku przeglądarki jak i w nagłówku wyniku Google]. Dobrze umieścić w nim ważne dla strony i SEO słowa kluczowe połączone z nazwą naszej strony, np. TwojeFilmy.org – filmy online, z lektorem, z napisami.

<meta name="keywords" content="części samochodowe, kołpaki, deski rozdzielcze, okna samochodowe, blachy samochodowe" /> <!-- nie stosować zbyt dużej ilośći słów kluczowych -->
<meta name="description" content="www.DobreCzesci.pl - sprzedajemy takie części samochodowe jak: kołpaki, okna, blachy i deski rozdzielcze. Oferujemy niskie ceny i zadowolenie klienta." /> <!-- wyświetlać się będzie w opisie pod linkiem w Google -->
<title>Części samochodowe - blachy, deski rozdzielcze, kołpaki, okna</title>

Oprócz tego zastosować możemy takie atrybuty jak: robots, author, copyright czy content-language:

<meta name="robots" content="index, follow"> <!-- index, follow -->
<meta name="author" content="Jan Kowalski" /> <!-- autor strony -->
<meta name="copyright" content="Jan Kowalski, http://przykladowastrona.pl/" /> <!-- prawa autorskie -->
<meta http-equiv="content-language" content="pl" /> <!-- domyślny język witryny -->

Wyróżnikami w tekście są takie znaczniki jak [wg siły]:

  1. <h1></h1>, <h2></h2> itd. [nagłówki strony - są pogrubione i większe],
  2. <strong></strong> [są pogrubione],
  3. <b></b> [również są pogrubione, lecz dużo słabsze niż 2 powyższe],
  4. <em></em> [pochyła - silniejsze niż ><i></i>],

Oprócz tego ważne jest też linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie linków do innych podstron serwisu na jak największej ilość wpisów itd.

Ważna jest również mapa witryny, która pomaga Google określić strukturę strony i priorytet dla poszczególnych podstron. Szczegółowo omówię ją w innym wpisie. Więcej o optymalizacji i pozycjonowaniu znajdziesz na mojej stronie dotyczącej tworzenia stron WWW.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: NewWpThemes | Thanks to Free WordPress Themes